Životní úkol

05.10.2023

Životní úkol. Téma, kterým se zaobírají mnozí. Jaký je můj životní úkol? Co velkého jsem sem přišel vykonat? Nejsme všichni ani králové, ani politikové, vědci nebo vynálezci. Tak proč jsme tady a co vlastně mám v životě dělat, co přenést do tohoto světa ze sebe samých? Složité otázky, a ještě složitější odpovědi? Naopak. I když se to může zdát, je to všechno úplně jednoduché. Naším úkolem je žít život co nejlépe, jak umíme a snažit se měnit to nefunkční, pracovat na nejlepší verzi sebe samých. Na téhle cestě pak zpracováváme své vlastní situace, které nám mají dodat uvědomění si toho, co je pro nás dobré a co špatné v souvislosti s naším životem, s námi samými. Přicházíme, abychom byli příkladem ostatním, abychom lidem kolem nás ukazovali směr, předávali své zkušenosti, učili je anebo učili sebe samé. To všechno jsou velké věci, které však nám z pohledu ega připadají nicotné. Chtěli bychom být někým, tedy z pohledu tohoto světa někým významným. Ale to vůbec nebrání tomu, být tím významným pro lidi kolem sebe. Ať už z jakéhokoli důvodu. Musíme si ale věřit. Věřit tomu, co cítíme. Neodmítat sebe ani to, co vnímáme. Pokud cítím, že mám jít namalovat obrázek a dát ho přítelkyni, pak je k tomu nějaký důvod, který, i když nevidím, může být hodně významný. I když pro mé ego to může být nic. Ten obrázek může spustit něco, co mé přítelkyni umožní odpoutat se od někoho, kdo jí obírá o energii. Pokud mám pocit, že bych měla dnes jít do kina na film, můžu jít anebo nemusím. Ale ten film mi může poskytnout odpovědi na otázky, na které hledám odpověď. Mám pocit, že bych měla kamarádovi půjčit určitou knihu, ve které pak on může nalézt odpovědi na své otázky. Tohle vše jsou naše úkoly v životě. I když máme pocit, že jsou bezvýznamné. Ale obecně jsou velmi důležité. Z toho plyne, že naším úkolem v životě je zejména naslouchat sobě a konat podle toho. Svými činy pak můžeme obohatit lidi kolem sebe a tím jim pomoci vyřešit jejich problémy. A naopak, oni toto můžou udělat pro nás. Cítím, že bych ráda napsala knihu? Nic mi nebrání. Buď uspokojím sama sebe anebo i ostatní. Protože i psaní je terapie a zřejmě ji v té chvíli potřebuji. Chtěla bych umět zpívat? Nic mi nebrání. Udělám to kvůli sobě. Mým úkolem je zřejmě překonat nesmělost a stydlivost a naučit se vystupovat veřejně. Takových úkolů má každý spoustu. Takže naslouchejme si a nezahazujme své okamžité nápady do koše, protože právě takové nápady mají dost často svůj důvod. Pracujme na svých úkolech plněním malých věcí, které se jednou mohou stát velkými.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky